Skip to navigation Skip to the content

Eliane Ferrez

ferrez74 Data Service expert
Dipl. psych.
Office 5213
+41 (0)21 692 37 32
eliane.ferrez@fors.unil.ch
Languages
: French, English

Biography

After obtaining a Master of Science in Psychology and a European Diploma of Advanced Studies in Social Psychology, Eliane Ferrez worked at the Service de la Recherche en Education (SRED) of the State of Geneva for three years. She participated in different research projects on teaching and evaluation practices. In 2008, she joined the FORS data service, and in parallel she took part in an SNSF research project on didactics of mathematics at the University of Teacher Education of the Canton of Vaud (HEP VD).

Expertise

Eliane Ferrez works both on archiving and research projects. She is responsible for acquisition, documentation, preservation and dissemination of quantitative research data in the social sciences. Since 2013, she has mainly been involved in the Swiss Federal Survey of Adolescents ch-x 2016/2017 on youth mobility. She also conducts brief online surveys of researchers on data sharing and re-use in the social sciences in Switzerland.

Publications

2015

Kleiner, B., Lipps, O., and Ferrez, E. 2015. “Language Ability and Motivation Among Foreigners in Survey Responding.” Journal of Survey Statistics and Methodology 3 (3): 339-360, doi:10.1093/jssam/smv015.

2013

Krügel, S., and Ferrez, E. 2013. Sozialwissenschaftliche Infrastrukturen für die qualitative Forschung – Stand der Integration von qualitativen Daten bei DARIS (FORS). In D. Huschka, H. Knoblauch, C. Oellers, H. Solga (Hrsg.), Forschungsinfrastrukturen für die qualitative Sozialforschung (pp. 113-124). Berlin:  SCIVERO Verlag.

2011

Weiss, L., Aymon, H., Floris, R., and Ferrez, E. 2011. Des outils de formation à l’analyse de pratiques en mathématiques: descriptif d’un dispositif de formation. Revue des HEP, 13, 237-257.

2006

Ferrez, E. 2006. Education préscolaire : Filles et garçons dans les institutions de la petite enfance. In A. Dafflon Novelle (Ed.), Filles – Garçons. Socialisation différenciée ? (pp. 69-83). Grenoble : Presses Universitaires de Grenoble.

Soussi, A., Ducrey, F., Ferrez, E., Nidegger, C., and Viry, G. avec la collaboration de Guignard, N. 2006. Pratiques d’évaluation : ce qu’en disent les enseignants (à l’école obligatoire et dans l’enseignement postobligatoire général). Genève, SRED.

2005

Soussi, A., Ducrey F., Ferrez, E., Guignard N., and Nidegger, C. 2005. Principes et modalités d’évaluation des apprentissages à l’école primaire, au Cycle d’orientation et dans l’enseignement postobligatoire (Collège, École de commerce et École de culture générale): analyse des documents. Genève, SRED.

2004

Ferrez, E., Floris, R., and de Marcellus O. 2004. L’enseignement des mathématiques en 8e année dans sept pays. Synthèse des résultats de l’enquête internationale “TIMSS 1999 Video Study”. Genève, SRED.